Ukrajinci ve škole? No a co?

 Vyloženě na Evin impuls druhý článek o našich školních Ukrajincích.

Jsou dva, Saša a Jarda. Jarda rozumí česky, ale škole moc nedá a většinu času se válí po lavici. Saša skoro nerozumí, ale je inteligentní a docela se chytá. Moje první hodina vypadala takto: dala jsem jim pracovní listy a snažila jsem se jim anglicky vysvětlit, co po nich chci. Jarda to nepobral, Saša jo a do listu mi doplnila hromadu textu. Cyrilicí. Haha, paráda,akorát že si to nepřečtu.

Do další hodiny přírodopisu nepřišli a mě se fakt ulevilo. V dalším dějepisu jsem jim dala zkrácený zápis a pár jmen přepsala cyrilicí. V dalším přírodopisu jsem využila to jediné video na ctedu.cz, které mi ladí s plánem. V dalším dějepisu jsme se dívali na videa a já doufala, že z toho něco pochopí. V dalším přírodopisu jsme šli ven poznávat stromy. A už je vám asi jasné, kam mířím: oba dva mají jako normální puberťáci školu na háku. Já už letos melu z posledního. Sedmou třídu, kam Ukrajinci chodí, nesnáším i bez nich. Takže jsme pomalu přešli do situace, že se navzájem ignorujeme, oni se tváří, že nevidí, že je speciálně nevzdělávám, a já se tvářím. že nevidím, že si kreslí a hledí do mobilu. Já vím, je to celé špatně. Ale mě furt nikdo neřekl ani jak dlouho zde budou, ani co je mám učit, jak je mám zkoušet a jestli mají znát Rudolfa II. a výsledek bitvy na Bílé hoře.

Zakončila bych to jedním příběhem ze života. Na vysoké v prváku jsem bydlela na koleji, ale věděla jsem, že další rok už ji nedostanu, a tak jsem se šla zeptat na ubytování do kláštera školských sester. A sestra na mě: "A vy uvažujete o vstupu do řádu?"

A já na to: "To ne, já jenom nemám kde bydlet, protože kolej už nedostanu."

Ona na to: "Ale tak to udělejte jako ostatní a napište si bydlení k nějaké vzdálené tetě."

A když uviděla můj zděšený obličej, že mě řadová sestra - jeptiška! - nabádá k podvodu, pokrčila rameny a dala mi největší radu do života:

"To víte, někdy člověk musí udělat všechno, aby přežil!"

A já přidávám: Někdy prostě musíte nedělat nic.

Jardo a Sašo, moc se omlouvám, a slibuju, jestli zde vydržíte do září, tak to vezmeme poctivě. Ale letos už ne, sorry. 

Komentáře

  1. Tak díky za sdílení. Už máme nějaké od září zapsané. Pak budu též referovat, jak to jde těm našim ))))

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tady někdo moc hezky začal...a...zjistil, že pravidelné psaní je někdy dřina.
    To je moc velká škoda!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ukrajinci ve škole, zvonec a konec

Vítejte aneb něco o mně