Help! Ukrajinci ve škole

 Tak už je máme taky.
 
Ukrajinské žáky.
 
V naší malé pidi škole!
 
Budou dva, samozřejmě v sedmé třídě, která jediná ze všech tříd ve škole měla v září víc než 20 žáků (25) a letos do ní další tři žáci přibyli. A teď ještě dva ukrajinští. Samozřejmě je to třída plná kluků, plná hlasitých jedinců, pár z nich má IVP atd... ano, já vím, že v městských školách je to běžná realita ve VŠECH  třídách, ale my na dědině na tohle nejsme zvyklí! Navíc, když jste jako já univerzální učitelka a jste rádi, když víte, jaký předmět zrovna učíte, navíc ve škole máte jen kolegyně a) nevím skoro nic nebo b) tvářím se, že vím všechno, ale stejně ti nic důležitého neřeknu, protože to, co je důležité pro tebe, rozhodně není důležité pro mě...
(Ano, stěžuju si. Ano, možná neoprávněně. Sorry, ale je to můj blog a potřebuju se svěřit.)
 
Hlavně jsem ohledně Ukrajinců nepochopila základní věci:
Jsou u nás ve škole, protože se chtějí trvale začlenit do českého školského systému?
Jde o to, aby se postupně naučili česky a zvládli učivo české školy?
Nebo jsou zde jen dočasně a u nás ve škole jsou jen proto, aby se celý den neváleli na chatě, kde bydlí?
 
Přístup vedení naší školy se mi vůbec nelíbí. Nic moc nám neřeknou, ředitelka, rok do důchodu, jen lomí rukama (obrazně, ne doslova), ohání se Lex Ukrajina (já nechci studovat zákony, já na to nemám čas, řekněte mi vy, co mám dělat) - a zas nevím nic.
 
Takže zítra budu mít dějepis i s Ukrajinci. Haha, a my zrovna probíráme české dějiny, ty se jim budou hodit.
Ovšem, udělala jsem jim pracovní listy. 
Trojjazyčné!!! V češtině, v angličtině a v ukrajinštině. Jsem skvělá, že?
Tak kdyby byl zájem, tak já je dám k dispozici. 
A časem napíšu, jestli to mělo úspěch. 

A nám všem, co jim k letošnímu šílenému školnímu roku přibyla ještě výuka v ukrajinštině, hodně zdaru.

Komentáře

  1. Jste skvělá a máte můj velký obdiv.

    OdpovědětVymazat
  2. Jani; tak jak pokračujete ? Jaké už máš zkušenosti a co se ti osvědčilo či naopak ? My máme úplně plnou kapacitu školy, takže ukrajinské děti nemáme. Zatím. Uvidíme, co bude.
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, na tvé přání pokračování story. Zřejmě pobaví :-)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ukrajinci ve škole, zvonec a konec

Ukrajinci ve škole? No a co?

Vítejte aneb něco o mně